تبلیغات
چارکلمه حرف حساب - کلیتی درباره ی بصیرت (قسمت دوم)
شنبه 9 مرداد 1389

کلیتی درباره ی بصیرت (قسمت دوم)

   نوشته شده توسط: سجاد قبادی    

به نام او
ادامه ی بحث بصیرت و دیدگاههای پیرامونی
3 . تفکر سومی که از آن می خواهم در زمینه ی بصیرت و بصیرت بخشی به قشر عامه ی جامعه ی اسلامی ایرانیمان به آن بپردازم این است که عده ای از دوستان که قصد کار در این زمینه را دارند اقدام به ارایه ی اطلاعاتی در این زمینه می کنند که بنده این اطلاعات و برنامه ها را اطلاعات دوپینگی یا اطلاعات جویده شده می نامم از آن جهت که در ظاهر اطلاعات و برنامه هایی به موقع ، کافی و وافی است که در عین حال نتایج قابل اعتنایی نیز داشته است و در تنویر افکار عمومی در زمینه هایی که هدف رهبر انقلاب از بصیرت افزایی بوده است موفق بوده ولی در واقع این اطلاعات و برنامه های آموزشی فقط حواشی و ظواهر استکبار نهان که همانا صهیونیزم مدرن یا اوانجلیزم است را هدف قرار داده است و این کارها در تقویت شور ضد صهیونیستی مردم موفق بوده است اما در ایجاد تفکر اصیل و نظام مند ضد صهیونیستی تفوق چندانی نیافته است.

اما به هر حال باید پذیرفت که از این دست کارها را نیز باید غنیمت شمرده و از زحمتکشان این عرصه نیز تشکر نمود . اگر بخواهم مثالی از این اقدامات تبلیغی بزنم می توان گفت که مثلا اگر ما بیاییم و اثبات کنیم که هالیوود مرتبط و تغذیه شونده فکری از سوی صهیونیزم است موفق شده ایم ذهن مخاطب ، علی الخصوص مخاطب جوان، را به این گزاره ی نه چندان درست نزدیک کنیم که " هالیوود صهیونیزم است" حال آنکه باید بفهمانیم که صهیونیزم خطر است نه صرف ابزارهایش که ممکن است هالیوود هم باشد و به این ترتیب است که این روش مبارزه ای - تبلیغی در مقابل به روز رسانی سلاح های تبلیغی توسط دشمن دچار کندی می شود و در مدت نه چندان زیادی کارایی خود را از دست می دهد.
مثلا اگر ما فرض کنیم که ما جریان هالیوود را جا انداختیم و بعد متوجه شدیم که شرکت اچ پی مشتریان زیادی در ایران دارد مجبوریم روی آن نیز زمان زیادی صرف کنیم که در نهایت هم نتیجه ی لازم را نمی دهد.
در هر صورت این نهایت کاری است که از دست برخی عزیزان بر می آید و لا یکلف الله نفسا الا وسعها!
این قصه سر دراز دارد پس منتظر ادامه باشید .........

برچسب ها: بحث روز ، دریافت ذهنی ،